COCOA

mitt huve är fyllt med snor
hela kroppen känns som om
den varit inpackad i en konservburk

läpparna är nariga (vi säger inte spruckna)
och svider
höger häl har en hård, välvuxen blåsa
ögonen sticker
röda
magen är svullen
hårbotten kliar
och jag har världens största finne
strax nedanför vänster mungipa
den lyser som ett stopljus
rödljus
men idag har jag ändå lurat fram mitt lilla leende
och fått folk köpa handkräm, ögonskuggor och ansiktsskrubbar
medan jag snyter mig i smyg
och hoppas att händerna ska sluta skaka
så jag kan lägga på lite julögonskugga
med vårdande marulaolja
som vi köper
från
ett
kvinnokooperativ i Namibia
där överskottet gör det möjligt för dem
att starta en skola
som deras barn
kan gå i.
hujedamej.
jag gillar mitt jobb.
hoppas ni inte blev för äcklade av det här ni tre som kanske läser
men jag är äcklig idag

Kommentarer:
Postat av: hahaha! okej jag erkänned malin är mitt namn

jag gillar äckligt.

2007-11-14 @ 00:15:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback