MRS. DOUBTFIRE


fan vad folk är chica i stockholm
och när det är folk man känner tycker man bara dom är fina
och när det är folk man inte känner blir man bara trött

jag gick o köpte en veggieburgare igårkväll när vi firade min syster på Rival
jag åt upp den utanför Rival där alla stod o rökte
o alla tjejer jag såg hade högklackade skor
några killar också, dom var transvestiter
dom var fina
lite roligare kläder än tjejerna
jag hade inte så roliga kläder
och inga högklackade skor
och jag åkte nattbussen hem
ensam
och en vacker pojke med rött hår satte sig bredvid mig
han hade fina skor
och tjejen framför hade blont löshår
som hon fixade med samtidigt som hon kollade sin spegelbild i fönsterrutan
hela tiden
verkligen hela hela tiden

i tunnelbanan
såg jag en annan fascinerande nattsyn
en tjej
jag tror hon sov
alldeles stilla satt hon på bänken
nerhasad
hopsäckad
med benen utsträckta framför sig i ett V
glansiga byxor, jag tror dom var blåa
hennes ansikte
var så sminkat så sminkat
med jättemycket puder
i en gråbeige färg, alldeles för ljus för henne
och hon skulle lika gärna kunnat vara död!
så hemsk och stilla och stelnad såg hon ut
men hon var nog bara full
kanske gick in på toan en gång i kvarten
när hon var på nåt hak
och tyckte att
"oj. jag behöver nog bättra på sminket lite."
dutt dutt
med puderpuffen
ögonen skelar
jag behöver öl
rufselirufs i håret

image184

Kommentarer:
Postat av: malin

guleplutt

2007-10-15 @ 17:05:20
Postat av: Erika

Men lilla gullapa. !!
Mensvärk är världens sämsta grej. Jag hoppas du mår bättre snart.
Jag kanske borde hälsa på i ditt body shop. Tetime!
kisses

2007-10-18 @ 10:01:21
Postat av: MN

Vad fint skrivet!

2007-10-19 @ 23:18:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback