POPPING OUT OH HAIRY LIPS

Jag såg den här filmen (inte slutet)
Mona-Lisas Leende
gick på TV
den är ganska dålig
.
men det är så jävla konstigt också tycker jag
när dom gör filmer som ska skildra hur könsrollerna var förr i tiden
och det är meningen att vi ska skaka på huvet
och bara inte fatta att dom kunde vara så trångsynta på 50-talet!
som om vi kommit så väldigt långt nu och blivit så fruktansvärt medvetna
och det måste minsann ha varit jobbigt att vara kvinna på den tiden
när man var tvungen att leva upp till en k-ö-n-s-r-o-l-l.
svart-vitt-svart-vitt
jag vet inte vad jag ska tycka om allt det där
jag tycker väl mest det är konstigt
det är ju inte så många filmer som utspelar sig i nutid
där man visar superstereotypa könsroller
för att folk ska få skaka på huvet
och bara inte fatta att vi kan vara så jävla efter
att vi typ inte kommit nånstans
o jag borde inte tänka på sånt här
jag kan inte hjälpa att jag tar det personligt
fittaojdtefårmanintesägadetblirtråkigt

dagens lista
NÅGRA SOM FÅTT MIG GLÖMMA ATT JAG SKA VARA TJEJ OCH TYST

  • kalle
  • hampus & fredrik
  • stewie
  • jacob
  • hannes
  • micael
  • kalle & hanke & max
  • bruno

    image192

Kommentarer:
Postat av: malin

nu ska inte jag vara den som är den fast nu är jag det ändå. men varför nämnde du endast män som fått dig att känna att du inte ska vara tyst söt tjej? (vilket också var ganska könsrollsuppdelande) ok nu lät jag ganska jobbig och irreterande men fan du och många andra TJEJER har verkligen fått mig att få vara sig själv o inse att man får vara hur man vill.
ehum ja. puss och kram

2007-10-30 @ 21:59:39
Postat av: mallasss igen

om du fattar vad jag menar... reagerade bara på det sådär såfort jag läste.

2007-10-30 @ 22:00:38
Postat av: Anonym

är det bara män som fått dig att inte vara tyst?
merklisch...

2007-11-01 @ 11:55:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback