DEN DÖDA RÅTTAN

det ligger en liten råtta på fotpallen och stirrar på mig
den ser ut som en ökenvandrare som förgås av törst

jag känner irritationsvibrationer
som kommer emot mig
som jämna frasande havsvågor över en sandstrand
men jag orkar inte röra på mig!
jag är så trött så trött så trött
jag vill bara gosa ner mig med film o sockerkaka och nån som luktar gott
och inte riktigt skura golven eller panta burkar
vilket jag faktiskt SKA göra när jag uppbådat krafter....

det är nåt bra som hänt
för jag vill inte vara osynlig på tunnelbanan längre
jag har slutat tänka på det
nu tänker jag på andra saker

jag känner mig filosofisk idag
det är en hemskt grå dag
en dag då man kan komma fram till saker
komma till insikt
komma på sanningar
istället för att faktiskt GÖRA någonting

Kommentarer:
Postat av: malin

det later bra becka. jag vill fortfarande det, vara osynlig pa Sbhan och Ubahn.

2008-04-08 @ 17:52:20
Postat av: malin

SKRIVNGÅOTSKRIVNÅGOTSKRIV NÅGOT.
JAG GILLAR DINA TEXTER O DET ÄR BRA FÖR HJÄRNAN VET DU.. :)

2008-05-14 @ 13:57:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback