LA SUITE

innan la suite (fortsättningen på franska) kommer så måste jag göra en lista
en lista över min dag à josefin r.
håll i era höga hästar nu!

DAGENS GJORDA OCH ATT GÖRA
  • löddra hår o lemmar med choklad- och kaffedoftande duschkräm
  • springa ner på posten o betala elräkningen
  • bokstavligen talat kasta i mig morgonkaffet
  • skriva brev till hemlig prenumerant (det kan vara du) på métron
  • jobbajobbajobba
  • få höra att Jeremy slutar om en månad för att flytta till Bryssel och ta danslektioner
  • prata med Jeremy om hans sånglektioner
  • prata med engelsmän som trodde jag också var engelsman/kvinna
  • prata med fransmän o inte höra vad de säger
  • få höra att den armbrutna inte kommer på vår spelning
  • reflektera över att jag inte kommer få träffa den armbrutna på länge
  • bli glad på métron hem av glada, utländska affärsmän som ser ut som töntiga ekorrar
  • äta ananas
  • råka äta en hel mango
  • skriva blogg
  • knäcka en öl fast det inte känns som en klockren idé
  • tillaga nån slags middag
  • åka till showcase, hoppas jag hittar min kollegor där
  • försöka fatta vad mina kollegor säger när de pratar med mig
  • lyssna på nicolas band som spelar
  • åka hem och lägga mig som en duktig flicka

fan det där var ansträngande...
men ok. öppna brev var det.
knäck era kalla öl nu!

ERIKA!
Jag ser dig framför mig
omgiven av fågelkvitter
i ditt korta hår
dina långa armar
i sköna sommarkläder
med en cykel bredvid
och jag blir alldeles glad
det känns bra och hemligt
jag vet ju inte alls vad som händer
där du är
men det ska bli roligt när vi ses
var och när det nu blir.
jag har din lilla fågel här så länge
som viskar vackra saker i mitt öra! 

AXEL!
Vi säger att du lurade mig lite.
Jag har tänkt på emmaboda
när jag kastade din glödande cigg på dig
efter att ha haft sönder din tältpinne.
Det var tider det,
När kommer du och hälsar på mig?
Jag hejar på dig och allt du tar dig för.
La la la la la
j'aime les fleurs beaucoup...

(nästa dag)((orkade aldrig posta inlägget igår så jag sparade det i utkast o postar det ikväll istället....))
MATILDA!
Hheheheheheheee
nu är jag full
grattis!
Jag blev varm i hjärtat av FlorenceValentinRealesefestSMSet
Jag var själv ute då
Tror det var på asgrymmaste konserten
med Neil's Children
från stora britannien
så det var helt rätt i tiden
för att låta lite som Åsa Sjöwall
och jag stället nu samma fråga till dig som till Axel:
När kommer du o hälsar på mig?
Du är som en utsprungen ros
med vackra kinder
och smittsam sötma
och du ska aldrig nöja dig med mindre än det bästa,
ok?
ok?
på riktigt.
reflektera över detta.
jag önskar dig allt vackert för du e det bästa som jag vet
(OBS! Thåström-citat. passande.)

ELIN!
Jag hoppas du läser min blogg
annars blir ju det här lite antiklimax
Men snart kommer du hit iaf
och jag kan inte skriva nånting om det
Det går inte att beskriva
Jag kan bara säga att ett ohjedbart
halvpillemariskt
hemligt
men stort
leende sprider sig över ansiktet
och gropar ner mina kinder
och du vet ju
du vet
t-tell 'im 'ow ... I-I got to.. to tend da rabbits!

okokokok alla.
nu vet jag ingen mer som läser min blogg.
eller så är jag så mycket på pickalurven
att jag tror jag vet allt.
nån annan som läser i smyg som vill ha en hälsning?
nu måste jag ändå sluta
för nu ska vi på en hemmafest hos dvärgarna
en fest som heter FITTAN på facebook
och dekadensfaktorn är på max kära vänner.


Kommentarer:
Postat av: Matilda

hehe, fylle-sms! och kärleks-sms såklart =) nu är jag inte full, utan sitter vid matbordet och dricker en smoothie!

vad glad jag blir av dig! pussar!

2009-04-06 @ 09:54:17
Postat av: Jacob

Hej Rebecka. Jag läser dina texter här på bloggen mer eller mindre frekvent och tyckte du borde få vetat (du har säkert fler följeslagare än du tror.)Hur du har det i Paris är unerhallande läsning.! Men lägg upp fler bilder. du är söt. Kram

2009-04-06 @ 19:08:13
Postat av: Josefin

Jag tycker också du är söt! Men nu är jag mer än intresserad av att höra hur det gick igår!!! Tell me tell me tell me. Eller tell US liksom! Puss


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback