RAPPORT FRÅN KYRKOGÅRDEN #1

Dagens soundtrack:
Shugo Tokumaru - Exit
Skor:
Converse
Slogan:
"Ibland ser man inte skogen för alla gravstenar"

Jag trodde jag såg den svarta katten från igår
(Den som uppenbarade sig
som en svart minipanter
i det gröna gräset
framför min romantiktavla.
Tassade omkring som en annan världsvan kisse.)

Såg plötsligt en smal svans försvinna bakom en gravsten
Sprang fram och kikade runt hörnet
Och där satt en helt annan svart katt
Med avslitet öra
Raggig päls
Nästan mörkbrun
Kanske smutsig
Och den stirrade på mig med gula ögon
vars blick vittnade om ett hårt liv.
Det kan ju också ha varit samma katt
som igår
som råkat i trubbel...
kyrkogårdstrubbel...

När jag kom fram till min romantiktavleutkiksplats
och min gröna bänk under kastanjeträden
upptäckte jag nånting som inte var där igår.
En halväten tårta.
Bara mitten var kvar.
Såg ut som en Schwarzwald.
Jag undrar om det var någon
som i skam
smugit till kyrkogården
för att smygäta hela tårtan själv
eller om det var några som busåt
tillsammans
och fnissade
och kletade grädde på varandras nästippar.

Sen kom i alla fall katt nummer tre.
En yvig en.
Likväl svart.
Båda öronen på plats.

Jag gick förbi en av mina favoritgravstenar idag också.
Hade nästan glömt den.
Där vilar HORA (stora guldbokstäver)

Kommentarer:
Postat av: Master J

Hahahaha, fan va jag garvade åt den halvätna tårtan och nån som sprungit dit för att äta den själv! Fett kul. Jag har också varit på en kyrrkogård idag. En fett obehaglig. Djurkyrkogården på Gärdet! Heeeelt twisted. Det var HÄSTAR begravda där....

Postat av: Anonym

Har pa on har vi en sarskild kyrkogard for georgier. Eller Georgierna ska man kanske saga. There's a story behind it men kan dras nan annan gang om tillfalle uppkommer.

Tankte bara snabbt komma ut ur gaberogen och erkanna att jag ibland smyglaser din blogg.



Din gammkusin i exilen

2009-04-28 @ 22:57:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback