YOU AND ME AND THE DEVIL MAKES THREE

åh
det växer nålar från mina fingertoppar

jag började skriva ett inlägg igårnatt.
somnade halvvägs.

det regnade ett aprilnattregn igår.
ett varmt blött milt tugnt regn.

jag gick bredvid den armbrutne
under mitt lilla paraply
och lyssnade på droppdroppdropp

han hade armen i mitella
som matchade han T-shirt
(navy o tri-evergeen)
och det satt ett litet märke på mitellan
där det stod FAG med stora bokstäver.

det blev nattpizza igår också.
med kapris.
efter tre öl på tom mage.
det satt fint.

och sen kom vi till en korsning
under regnet
där den armbrutne skulle till vänster
och jag rakt fram
och då stod vi där mitt emot varandra
och jag hade ju ett enkelt val:
rakryggat yttra sanningen
eller
vara jävligt sämst och inte säga nånting alls.
jag valde det första,
fast det kanske inte blev så rakryggat.
men det blev sanningen.
och nu sitter jag här och har sagt sanningen.
och det gör lite ont.
men ibland får det göra det.
ibland måste det ju det.
ibland är det värt det.
och det går över.


Kommentarer:
Postat av: Jo

Men åh Becks, vilket fint inlägg. önskar jag var där så vi kunde prata. sa du sanningen alltså? modigt gjort (blixtsnabb handklapp på axel)! skriv ett mail o berätta details. jag vill inte att du ska ha ont.

Postat av: malin

berättade du för honom?????:O jag är iponerad, men funka det inte eller??? puss från den vise malin

2009-04-12 @ 13:30:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback