BRUSTNA HJÄLTAR

potatis har inhandlats
och tillagats:
kokt potatis, mosat med smör
potatissallad med senapsdressing
och kokt, stekt potatis med vitlök, kikärtor o spiskummin
summan av kardemumman:
potatis är gott och mjukt

jag har fyllt tjugoett
det är jättesvårt att säga på franska
j'ai vingt et un ans
je väeäa
om man nu ska göra det utan att uttala t:et
det vill säga utan att göra la liaison
vilket tycks vara på modet
trots att det innebär att man bara säger
en lång radda vokaler genom näsan

idag sa jag "droppen"
när jag skulle säga "min smak"
det är inte lätt alla gånger
men Jeff får skratta åt mig
för han sa både att jag hade fint halsband och söt frisyr idag
och sen är han rolig när han härmar mig
och när han säger
"såg du killen som var i provrummet nyss?
il était beau!
synd att jag inte har min paus nu
då skulle jag följt efter honom..."

det är fullmåne och jag lyssnar på massa nattljud
regnskval och gårdsdörrar som knakar
jag undrar hur många som sitter ner
och håller i en vass kniv
och funderar på om dom ska skära i något
som lever
just nu
det är en konstig tanke
hoppas det är inte är många
men det måste ju finnas någon.
någonstans.

och jag blir fortfarande nervös
för du luktar gott
och du säger att det luktar gott
om min potatissallad
och idag fick vi prata lite
och jag fick titta länge i ögona på dig
då blir jag inte lika nervös
bara hypnotiserad


förövrigt kanske världens bästa bild

Kommentarer:
Postat av: malin

men åh. kärlek!

2009-03-11 @ 09:14:25
Postat av: Josefin

Haha! 21! Det är gammalt! Men du är också god och mjuk. Precis som potatis. Roligt med felsägningar. Jag tycker du är grym som pratar franska dagarna i ända. Helt sjukt egentligen! And about the picture..: vad än för veggovitaminer du tar just nu, kombinera dem inte med Lidl-bubbel. C'est trop dangereuse!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback