KOLLA MAGEN

jag har hosta
jag har ätit en baguette som heter Lolita
igarkväll var jag pa middag hos Henrik o hans sju sma dvärgar
han bor i en lägenhet med finfin utsikt och vackra snirkliga bord och byraer
jag stod pa balkongen och sa dagens "carpe diem"
med armarna utsträckta mot stadens sma skorstenar
och de lyxiga terasserna nedanför
där Henriks grannar tydligen atnjuter sina maltider iförda smoking.

I fredags var det livat ma ni tro
jag o christina o hennes syster johanna at middag delux
med brieost och chèevreost och tva sorters baguette och hummus o jagvetintevad
jo jag vet, 15kronors rosévin!
vi gick till la Flèche d'or och sag Those Dancing Days spela
och det var finfint
pa vägen dit sag vi en död fisk i ett akvarium o Christina blev ledsen
Kinesen med akvariet skrattade.
Pa klubben fick man en liten öl.
Jag sag en fin person.
han satt alldeles ensam och sag ut som ett barn vars mamma fortfarande inte kommit för att hämta honom fran dagis.
jag tittade pa honom och när han tittade tillbaka sag han bade likgiltig o fragande ut.
väldigt allvarlig.
lite trumpen kanske.
sen var han borta.
sen träffade vi en Matthew som skulle spela skivor samma kväll
och sen träffade vi hans vän Jean-Claude som sa att giraffen är en lady,
alltsa heter det UNE girafe o inte UN girafe
dom tog med oss backstage när jag sa att jag inte hade nagra pengar
o sa bjöd dom pa öl o sjöng dizzee rascal
och blahi blaha vad man fick prata franska!
det gick an, det gick an
matthew berättade en liten anekdot om mozart
sen pratade vi om kackerlackor och om hans strumpor
och sen spelade dom skivor
polka
och dizzee rascal
och sen gick brandlarmet för att nan rökte och poff sa försvann musiken!
dom försökte fa tillbaka ljudet i en halvtimme
medan 30ariga kvinnor dansade galendans till handklapp
men sen gav dom upp försöket
tog en flaska champagne ur baren
drack upp
och gick hem

och nu är det dags för fonetikkursen.
au revoir mes amis!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback