MILK

jag tycker det är jobbigt
det här med pengar
när man haft lagom mycket av dom länge
blir det sa läskigt när man har sa lite av dom plötsligt...

idag var första dagen i skolan
fick en svensk vän
(saklart)
som heter Henrik.
Han pratar lika fort som fransmännen
fast pa svenska.
Vi satt o störde oss unisont pa den lettiska glasögonormen
som skulle svara pa alla fragor
o som sa att hon kom fran Paris när man skulle säga vilken stad man kom ifran
o alla andra svarade Lissabon, New York eller Caracas
hybris säger jag!
Men jag gillar läraren.
Hon gestikulerar sa mycket att hon rakde peta i en kvinna i ansiktet utan att märka det
Kvinnan sag bestört ut...

Imorn kommer Vilma hit.
Da ska vi utforska kyrkogarden tillsammans,
dricka rödvin i solen,
ga i välsorterade second hand-butiker (som hade ett par dr. Martens i PERFEKT storlek)
och skratta en francais comme des grenouilles (som grodor)
Nu maste jag sluta.
Internettiden tar snart slut.
Dyra internetcafé...

puss pa er mina faglar sma...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback