SIRAP

vi är svenska flickor
sma svenska flickor äro vi
och männen här vill ha pussar pa kinden
och star jättejättenära när dom pratar med oss
och om dom pratar engelska gör dom alla samma sak
bade dom som star för nära och dom som star pa lagom avstand
dom hakar alltid upp sig pa ett ord mitt i pratandet
och sa är dom som fast i en smet
dom försöker allt dom kan att komma pa vad ordet heter pa engelska
men allt dom far fram är
öoh öh öooh... öööh... öhöhöh öööh..
och sa börjar blicken irra runt
som om det kanske skulle raka finnas nagon beredd bakom en krukväxt
med det där förargliga ordet prydligt uppskrivet pa en stor vit skylt,
redo att springa fram och agera sufflör
men det kommer oftast ingen skylt till undsättning
sa man maste själv avbryta dem pa nat sätt
för dom klarar det inte pa egen hand.

idag har jag badat i varat pyttelilla badkar
svenska flickors franska badkar
och jag hade i en nyinköpt badbomb fran lush
som fyllde karet med brunsvarta alger
och färgade vattnet koboltblatt
som i en saga
och jag kände mig som en liten sjöjungfru
med ben
mmmmmmmmmm
det var härligt...

igar var svenska flickor pa shoppingrunda
jag köpte ett par dr martens second hand
och sa var dom för sma när jag kom hem
vad var det va?!
men jag kan byta dom...
och sen var vi inne i den mest obehagliga affären jag nansin varit inne i
det var en klädes- och smyckesaffär
som hade störda kroppsstrumpor
och en transparent jumpsuit med en liten snoppase längst fram
och musiken var ett klassiskt stycke,
det som spelas i Madickenfilmen när Mia och Madicken slass
(fett obehaglig lat)
men läskigast av allt var personalen.
en av dem var en söt ung asiatisk tjej med konstiga kläder
och den andra var en gammal asiatisk man med stora bruna ögon och kritvita ögonbryn och ögonfransar, kritvitt har klippt i en helt symmetrisk frisyr, alldeles vit slät hy full med pigmentfläckar som en leopard och en genomborrande blick i ett helt uttryckslöst ansikte.
de sma svenska flickorna blev rädda

Kommentarer:
Postat av: Erika

Och Jag ÄLSKAR DIG!!!!!

2008-10-05 @ 20:47:58
Postat av: malin

jag med!

2008-10-06 @ 09:33:58
Postat av: Josefin

nu har jag ju sett dem. på riktigt! just de läskiga har jag sett! otroligt! och ja just det, jag älskar också dig.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback