NEJ NEJ NU KOMMER DET MOLN PÅ DEN BLÅA HIMLEN

det är aldrig tyst här
det ställe jag vet som är mest tyst
är katarina kyrkogård
det är inte tyst där heller egentligen tror jag
men alltid när man går i stan och svänger in på kyrkogården
är det som att en stor ljudlös dammsugare från Electrolux
suger upp alla ljuden
swoop!
och så blir ju allting grönt också.
jag älskar den platsen
där ligger Anna Lindh begravd till exempel

nu sitter jag här alldeles uppklädd o ska gå till banken
dom brukar vara snälla på Forex, jag hopas dom är det idag också
sen ska jag gå till en annan bank
igår var jag på ännu en bank
cash is king
snart blir det bara euro i min värld
snart åker jag till paris, oh mon dieu...
jag kommer glömma att nia folk och bara dua folk och säkert bli utfrusen och pryglad
men det ska nog gå bra ändå

det luktar bussavgaser
blä

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback