MORGONBLOGG HAR GULD I LUND

okej, mamma
slutar kräkas
för din skull
hej och hå alla tomtenissar
jag lyssnar på hysteriskt hurtig julmusik
och vill ha mera lussebullar!
fick smaka lite i svenska kyrkan vid Lucia.
1 € för en liten en.
Men hembakt och god.
Jag vill ha mammas hembakta och utsökta och icke-fjuttiga saffranskatter.
Nu smakar det hummus och snabbkaffe i min mun
inte världens vackraste kulinariska kombo
men mätt o belåten
är jag ändå.

Den f.d. armbrutna,
numera armbågsärrsbärande,
dök aldrig upp på min konsert i fredags.
Det var synd,
han borde få höra till vilken grad han fungerat som musa i mitt kreativa, självömkande skapande.
Musa är förresten ett fasansfullt illaklingande ord
ur genusperspektiv.
Så uppenbart att det alltid är KVINNOR som MÄN projicerar all världens pretentiösa sanningar på.
Inte tvärtom.
Du skola icke vara min musa
utan min muse.
betoning på e:t alltså.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Ha ha ha, vad kul att du uppträder som en slags hämnerska för alla försvarslösa kvinnor. Alla som utsetts till musor av män som projicerat sina egna bilder på dem och kanske helt förvrängt dem inför omvärlden. Lustigt för att du återigen påminner mig om din moster Babs. En jul fick hon ett kit med dukar, akrylfärger och penslar. Hon målade en underbar tavla som hette "Den nakne Goya" av Maya.

Great minds think alike som vi brukar säga. Ditt inlägg inspirerade mig till att baka lussekatter så nu blir du själv en slags degmusa här. För att muntra upp dig skickar jag en bild på en fin kvinnlig förebild. Tycker att det passar med en armbryterska i sammanhanget.

heidiochbjrn_010.jpg" rel="nofollow">http://www.heidiandersson.com/media/bordheidiochbjrn_010.jpg



P.S. Det finns ett band som heter Muse,men jag vet inte om namnet är ett statement ur genusperspektiv.



Jag längtar efter dig! Kram,kram,kram från Maman

2009-12-16 @ 17:46:16
Postat av: Anonym



Konstigt att mina länkar aldrig funkar. Pröva här då!

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:aoi1NcA7RrxYOM:http://www.heidiandersson



2009-12-16 @ 20:27:09
Postat av: THE LOG

Och din blogg är så perfekt i det (antagligen mkt deppigare) svenska vintermörkret. Får du komma hem något? Skräddaren var allt jag hade kunnat önska mig. Kort, glad, och bestämd.

2009-12-18 @ 00:48:22
URL: http://douglasfirs.blogspot.com
Postat av: Josefin

Åhhhhh, Becka! Nu saknar jag dig så väldans väldans mycket! Kom hem nu! Jag kommer kalla dig Duck! Och glöm inte att göra looping över rrrådhuset! Puss

2009-12-18 @ 01:09:59
URL: http://www.josefinreinhard.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback