YOU MAKE LOVE YOU BREAK LOVE IT'S ALL THE SAME

ok, varning alla mammor o pappor
detta är ett fylleinlägg
och jag är fullt medveten om att klockan är 19.38
men rödvinsflaskan VILLE bli öppnad nu på en gång
och det har varit en lång dag på jobbet
så hej och hopp
här är vi helt enkelt.
tillvaron är minst sagt behaglig.
fyllelagad middag: chèvre-gratinerad omelett med riven morot o zuccini samt hummus
omgiven av två halvnakna unga kvinnor
spetsbehåar, hårtorkar, höftvick till The Way You Make Me Feel
oh la la liksom
Så kommer Missy Elliott på Spotify
och mitt i all oskuldsfulla dekadens
(sug på den paradoxen en stund)
kommer en flashback till sjuan.
Musiklektionen.
Dags för min dansuppvisning.
Har som valfritt musikprojekt koreograferat en egen dans till Get Ur Freak On
Klassen sitter på bänkarna och tittar på mig
där jag står i inomhusgympaskorna
och frågar mig själv varför jag trodde att det här skulle vara en kul grej.
Livrädd.
Men ajajaj iiih det är ROLIGT.
Och sen efteråt.'
Blandat med adrenalinet är den distinkta skammen över att ha brutit mot JANTELAGEN
usch fy skäms
snedtittande blickar + klappande händer
oj oj oj vad jag tog mycket plats
vad fan var det där liksom
hallå
vem
tror
jag
att
jag
är
men där
PANG
som en solpistol
kommer min MALIN
och slänger armen om mina svettiga axlar
och man ser alla hennes vackra tänder när hon utropar
"FAN BECKA DU ÄR SÅ JÄÄVLA BRA!
ASSÅ DU BARA WOOHP! GRYMT! SÅ JÄVLA COOLT!"

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Ååh - en solpistol! Bless her!



Maman



2009-12-19 @ 01:59:33
Postat av: Malin

jag ryser, minns det än idag ja va impad!!! PUSS!

2009-12-22 @ 23:41:13
Postat av: Clara

Detta kommer jag ihåg, jag tyckte du var grym men klappade nog bara händrna lite som alla andra :)

2010-01-09 @ 15:35:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback