PONYTAIL

valentindagen var den bästa på länge
solsken
första dan på jobbet
alla där var hemskt snälla
några var bögar, vet inte säkert vilka
fick lite kläder
mjuka o sköna förstås
kom hem efter 8 timmar o slängde i mig mat o öl
såg att ponytail skrivit mig på deras gästlista till spelningen på maroquinerie
skyndar mig dit
dom äger
helt totalt
blir lycklig
sen spelar black lips
är väldigt rocknrolli
spottar på scenen, det mesta spottet hamnar på dom själva
delar ut lite röda rosor
en fick jag
publiken var full av galna kids
som crowdsurfar
o idag har jag blåmärken på låren från scenkanten
men kidsen var söta
o fulla
sen visar det sig att ena gitarristen har hål i sina byxor
och så visar han hela sitt kön för oss
ganska stolt
o sen spelar dom extranummer
o dricker öl o whisky
o trummisen ser ut som ett hyperaktivt dagisbarn som svettas
o sen blablabla.....

o idag blev det brunch som istället blev lunch för brunchen tog slut (rackarns)
på rue de bretagne
som christinas mamma bjöd på
som valentinpresent
salade au chèvre chaud
löjligt gott
o sen blev de solskenspromme i tuilerierna
o sen bad i minibadkaret
o nu entourage
o sen ska ja jobba hela veckan, heja heja heja!
och jag byter tempus hejvilt när jag skriver märker jag
jag är häftig på det viset
som mamma skulle säga

här är jag o christina i tuilerierna


Kommentarer:
Postat av: Josefin

Ni är så vackra så det gör ont i ögonen! På riktigt! Aj säger jag.

Postat av: Josefin

Du är verkligen häftig på det sättet.

2009-02-17 @ 00:20:48
URL: http://josefinreinhard.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback