PINGVINER PÅ VÄGGEN

jag har ju en väggalmanacka.
varje månad är det en ny bild på pingviner.
den här månaden ser det ut att vara galapagospingviner i nån slags urskog.
det är en bra almanacka.
den får stora saker att verka mindre.

nu sitter jag här
med stramande tea tree-ansisktsmask,
låter nykokta kikärtor svalna på fönsterbrädet i julinatten,
lyssnar på edith piafs vibrerande stämband
som förtäljer krassa kärlekshistorier
och som får mina öron att krusa sig
som skivade maskrosstjälkar,
tänker på min vackra syster
som är dödskär,
tänker på min dansande vän
som anländer imorn
med coola kids i släptåg
och som kommer få mina nätter
att spraka till lite extra
o mitt värkande hjärta
att lindras lite
lenas lite


Kommentarer:
Postat av: Josefin

Åh min vackra systeryster. Sacré Coeur va? Jag ska skaffa skype senare ikväll. Promise. Jag önskar jag var hos dig och lindrade ditt hjärtas känslor lite. Jag skickar dig goda och starka tankar om nektariner, biggaråer och stora gröna oliver. Du är min älskling.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback