AND WHAT A GARDEN I HAVE MADE...

mintglass
en diskande malin
the tallest man on earth
en matlagandes chrisina
tomatochpaprikachips
det aldrig sinande regnet
min sex år gamla Ted Baker-klänning
milkachoklad
vattenånga på fönstrena
den otvättade tvätten
mitt primaverafestivalplastarmband
snyggakillprat

det är fantastiskt fantastiskt
svårt att beskriva
mysigt helt enkelt
och tryggt
och lite skabbigt o lite låtsasdekadent o lite stressat o slarvigt
o lite öl i magen också
afterworkat i regnet
fast jag var ledig idag
mötte upp christina efter hennes jobb
sympatiafterworkade helt enkelt
själv vandrade jag runt i stan med malin
gick på noir kennedy
mallas köpte vackra kängor
killen i kassan kände inte igen mig från barcelona
eller så gjorde han det men var blyg
eller ville spela ball
eller skämdes för att han varit ett svinigt fyllo
som raggat på vilma
så hon var tvungen o säga ifrån
Den andra ynglingen i smutsiga, vita, alldeles för tajta stuprör
satt och var obehagligt snygg
på ett tim burton-estetiskt vis
men utan rödvinsglas den här arbetsdagen.
Eller så var vi bara för tidiga.
Det kanske korkades en flaska efter att vi gått....

nu mår jag lite illa av all mintglass...

det snurrar tusen hjul egentligen.
i MITT huvud.
och i alla huven på dom jag tycker om.
jag vill hålla allas huven mellan mina händer
och se in i ögonen
och sen ge en smackkyss
på munnen

nu ska jag gå o mysa ner mig med en av de finaste jag vet
malin bernalt

jag lämnar er med mitt nya motto
sträck på dig

Kommentarer:
Postat av: Josefin

Mitt hjärta. Härligt att Malin är där och kan hålla dig sällskap regniga dagar. Vill höra allt om primavera. Sträck på dig är ett bra motto. Lika bra som man ska sköta sig. Jag har just nu världens finaste man i min säng. Det du! Puss


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback