DEN VITASTE POJKEN VID LIV

idag fick man ta en present på jobbet
för 40 euro
sa Christophe
min jämnåriga tvålfagra chef
det hade tydligen kommit nån kund som köpte alla våra leggings i XL
alla i butiken
alla på lagret
och sen var det bordell (som dom säger) för övrigt också
en hemskt söt fräkning rödtott
med stora ögon och vacker stickad tröja
"il était si joli, le mec avec le jean noir!"
sa jag till Maelle
som tyckte jag var knäpp.
jag valde iaf en kort tubklänning med afrikamönster
och en grön tubbehå
tubtema

dagens frukost,
(alltså det som intogs efter att jag ätit
2 kiwis
2 apelsiner
1 plommon
1 pain au chocolat)
avnjöts på balkongen
i varm sol
där jag satt som en annan soltant
med slutna ögon
surplandes mitt snabbkaffe
knaprandes mitt knäckebröd
med nygjord hummus
och tänkte på
....dig?

Kommentarer:
Postat av: Josse

Åhh, jag vill också äta beckafrukost med dig i solen i Paris! Jag vill också prata franska och få gratisstuff från apparel. Vilken störd kund som köpte alla leggings i xl. Jag önskar att nån kom till oss och köpte hela vårt lager av... hmm, nåt fult och att vi fick presenter för det. Saknish!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback