LE JUIF

vårat lysrör i badrummet har kastat in handduken
och vi vet inte hur man hittar ett nytt i den här staden
vi har tända ljus
och vi duschar i dunkel
dunkeldusch

om en halvtimme åker jag till jobbet
det är sista dagen på min provanställning idag
vi får se om nån kommer fram
ger mig en örfil o säger
tack så jävla mycket, svennetönt
nu kan du gå hem o kom aldrig mer tillbaka!
eller så får jag stanna
eller så avskedar de mig på ett mindre makabert sätt
men det vore trist hursomhelst
jag hoppas jag får stanna.
jag får gå omkring o hoppas på en ryggdunk
helt enkelt.

nu måste jag lägga eyeliner på det andra ögat
men jag har ingen riktig lust
jag vill klippa lång slarvig mohawk
och ha eyeliner på bara ena ögat
och din hand i min hand

Kommentarer:
Postat av: Anonym

men heeeeeeej åå hej! jag ha rinte läst din blogg på årådar men du skrev ingeet på jättelänge men nu haar du ju det! vad fint du är ju käär!!!!!!! ! oj jag menar viskvisk är du kär?



vd himla modigt att jobba i butik och allt! Grattis till allt allt det verkar gå så bra för dig! KUL x tusen.



KÄRLEK

2009-03-14 @ 15:18:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback