WHEN THE GROUND STARTS GETTING HOT IT DOESN'T MATTER IF YOU RUN OR NOT

det kändes lite som om jag åt musslor idag.
jag gjorde pastasås med tomatpuré o persilja
o det smakade som musseltomatpastasåsen
man fick i Italien när jag var liten
det var märkligt,
och gott förstås.

igår blev det utspökning och utskrattning och utgång
i den ordningen.
och lösögonfransar och bordeauxgnistrande kinder o ögon
och rosévinfläckar på vit klänning
och lyxdrinkar med äggskum
det blev 90-talsklassiker hos Oonagh
det blev gå före kön till régine, hepp hepp hepp på er alla!
dans dans dans
som lykke li skulle sagt
och vackra benknotiga pojkar
vars sexuella läggning var tvivelaktig
och det blev oväntat påspringande på en arbetskamrat
som krampaktigt höll mig om armbågen
med ett vingligt vinleende
och pratade engelska med mig för första gången
"Hi! I'm SO drunk..."
och det blev ölpåöl
och taxi hem

fan ja måse ringa jobbet ja vet inte när ja börjar imorn!
fuck

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback