"DOM OM NÅGON BORDE JU VETA HUR DET ÄR ATT KÄNNAS SOM EN APA I BUR"

Nu ska jag radda upp allt jag köpt på marknaden idag
mest för att josse (och smygläsarmamma hehe!)
ska bli avundsjuka.
fast inte SÅ avundsjuka,
bara lite,
bara för att jag kanske tycker det är dumt
att ni inte är HÄR,
så en liten del av mig tycker ni ska få sota för det,
fast egentligen inte.
Kryptiskt!
Det här köpte jag för 10€ på Bellevillemarknaden idag:

  • ett knippe morötter
  • två röda paprikor
  • Batavia och så nån lilagrön sallad
  • 2 kilo vindruvor
  • två zuccinis
  • en gurka
  • två enorma avokados
  • två knippen persilja
  • ett broccolihuvud
  • ett kilo jordgubbar
  • två mangos
  • sju tomater
  • två knippen sparris

ALLT detta för ca 10€!
jag nyper mig nästan i armen...
bäst av allt är nog sparrisen som är alldeles späd
och kostade 50 cent knippet
o kanske jordgubbarna som kostade 1€/kg
hur ska jag nånsin kunna flytta ifrån den här staden....


Här är till en annan smygläsare
som tycker jag är söt.
Det är han med!

och japanskan är också söt
hon heter Mami

Erika, jag saknar dig med, kom o hälsa på!
Det är så mycket i luften just nu.
Mycket bollar o sånt.
Primaverafestivalen i Bacelona om en vecka.
Snart flyttar min fru ut.
Jag kommer sakna henne HEMSKT mycket.
Snart flyttar nån annan in.
Snart borde det sluta regna.
Om en vecka kommer den armbrutne tillbaka till jobbet.
Snart kanske jag kommer börja tänka på framtiden.
Den som är ännu längre fram alltså.
Men NU ska vi till moskén.
Kolla läget.
Dricka lite te.
Sen blire Akron/Familykonsert.
WOHO!

Kommentarer:
Postat av: Cool Cat

Jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuk när jag läser om allt du fick för 10€. Nu har jag läst listan sju gånger och blir lika häpen varje gång. Önskar att Josse och jag var där och att vi kunde ha picknick där vid kanalen (där Amélie kastade macka. Först störde det mig lite att din zucchini verkade rimma på Puccini, men man kan ju inte få ALLT för bara 10€. I stället har jag kommit på en utmaning som går ut på att man ändrar eller tar bort en bokstav i en grönsak eller frukt så att den kommer att rimma på valfri kompositör. Jag har kommit på squach - Bach. Grubblar just nu på vad jag kan göra av Sjostakovitj.



Milles petitesses



Maman

2009-05-22 @ 08:31:06
Postat av: Josefin

BEEEECKAAAAA!! Fy fan fy fan fya fan vad du gör mig vidrigt avis!!! Jag vill vara i Paris med dig NU! Mer än jag nånsin velat vara det! Fan, höstångest! Vad ska jag göra? Jag är ju kär i en som måste bo i Sverige i minst 2år till! Men jag älskar dig mer än vattenmelon och livet självt! Åh. Vi måste ses nu! Jag vill också gå med dig och mamma och köpa marknadsskatter!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback