EN STÄNGD MUN ETT KALLT PARIS

kikärtor och kidneybönor kokar på spisen
jag sitter här
stel och hostig i min kimono
har ätit yoghurt med banan o jordubbar o müsli
o druckit peppamintste
o försökt boka flygbiljetter till barcelona
men har inget bankkort som fungerar
och då kändes allt lite tyngre.

jag saknar stockholm idag.
saknar att ha alla ett telefonsamtal o några t-banestationer bort
att gå på Louie Louie o stöta på nån gammal räv
(stöta på sägs med betoningen på , inte på stöta.
eller det får förstås läsas som ni vill.)
jag saknar södermannagatan
lyxfrulle med kolsyreknäcksprudlande Josse o kings of conveniance
bakisdagar med malin o sex&thecityboxen o chirre o dip
bleckis me vilma o fredrik o tilda o emil

här sitter jag i Paris och ojar mig...

Jag kanske borde gå på konsert ikväll
det skulle nog göra mig gott.

Jag saknar Elin.
Hon kom hit och bara värmde upp mig inifrån.
AJ
vad hon fattas mig.
när vi bara satt i soliga buttes chaumont
och drack öl
och pratade om gamla rytmus
och det kom två små galna hundar
och en av dom sprang rakt över mig
där jag låg i gräset o skrattade
och man hade kunnat stanna där hela dagen.
eller livet.



Kommentarer:
Postat av: Josefin

ÅHHHHH. Backa KOM HEM! Jag saknar dig så jääääävla jävla mycket. Jag vill också frukosta ju!! Och middaga och luncha och allt annat. Picknicka. Fan. Va sjukt snygga ni är flickor. Jag önskar man kunde teleportera sig. Älskling, nu flyttar jag imorgon och då kommer du fattas mig ÄNNU mer. Merde!

Postat av: Elin P

Becka, vad underbart det var sista morgonen på kyrkogården. Älska. Jag vill tillbaka NU. Saknar dig stört mycket.



Snyft

2009-05-07 @ 21:49:05
URL: http://denfallna.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback