HJÄRNAN

hej alla nattugglor
här sitter jag
i en vacker svart spetsbehå
och tjusig frisyr
och hör hur kranen från köket droppar
den ska stängas av innan jag kryper ner i min bäddsoffa
min fina bäddsoffa
som gästat många fina gäster
och vissa inte så fina
eller...
kanske framför allt oväntade sådana
som defintivt inte läser den här bloggen hur som helst
så ingen skada skedd

jag måste bara skriva av mig lite
innan jag kryper ner under täcket
ja har precis ätit cpgott fyllekäk:
egengjord hummus på knäckebröd
och sallad med honungs- och senapsdressing
MM-MM-MM! What a mighty fine pie!
Tidigare idag blev det glass under
järnek, solsken, fågelkvitter o något märklig service
i trädgårdscaféet i moskén.
Det var som semester.
Som i ett annat land.
Löjligt vackert.
Sen hade vi middag på balkongen
jag o min fru
o en flaska rosé
o det var så charmerande
att vi inte riktigt kom oss för att ta oss till konserten
så vi kom dit lite sent
men hann ändå se tre låtar med Akron/Family
som fick alla celler i hela kroppen
att stångas o fäktas o stå på tå o tjuta
och jag är glad
för det
men inte ledsen för det vi missade
för det skulle bara vara dumt.
och nu ska jag sova
i min tjusiga frisyr
o vakna i mitt gamla smink
o träffa Olesia vid Parmentier 11.30
o käka bakfyllebrunch
på nån mysrestaurang
vid Canal Saint-Martin
(där Amélie kastar macka)
som bara har ekologiska produkter
och ett stort bord
där alla sitter o äter tillsammans
och jag ska äta tills jag storknar
och sen ska jag betala med mina rikskuponger
och le förnöjt.
det är en bra sak.
att bara vara nöjd.
då behövs det ju inget mer.

Kommentarer:
Postat av: Cool Cat

Åh, vad du verkar ha det bra - jag blir så glad att du har det så mysigt. Precis som när du var liten får du alla att vilja ha just det du har och leka just det du leker för det verkar så härligt. Jag tycker dessutom precis som den där andra smygläsaren att du är söt. Väldigt söt! Jag tycker också att du skriver otroligt bra på din blogg! Och när ingen annan säger nåt så kliver din smygläsande mamma (he he)fram ur det fördolda.

Milles brioches

Maman

P.S. Missa inte Grötmyndighetens fotoblogg från Tallinn. You'll love it!

2009-05-22 @ 08:57:25
Postat av: Elin P

<3

2009-05-23 @ 20:30:50
Postat av: Erika

bara vara nöjd... bara vara. Det låter fint. Du verkar jämt äta så mkt gott jag blir avis!!!!!!!!!!!!

2009-05-24 @ 23:44:53
Postat av: Malin

det är bra att vara nöjd, det är mindre bra att nöja sig.

hiih

lalla.

puss!

2009-05-25 @ 11:00:59
Postat av: Josefin

vadå för fin spets-bh?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback