DINA HÄNDER ÄR FULLA AV BLOMMOR

dags att springa rakt fram
tappa-andan-kuta
fladdra-jackan-rusa
bara rakt rakt fram
och skratta
utan ljud
mest flämta
med otränade lungor
och mjölksmalben
syrlår
och svettdroppspärlepanna
tungspetsen i mungipan
ögonen på horisonten
rakt fram
så det susar förbi
snabbt framåt
alla american beauty-plastpåsar blir till vita moln
som svävar över trottoaren
i periferin
och höstlöven
lönnlöven
är bara till för att ringa in alltsammans
i några nyanser av gult
och brunt
de flesta har ruttnat
och du skrattar
inombords
och du flämtar
utombords
och luggen delar sig mitt i pannan
och kylan målar din nos nyponrosa
näsa, näsa heter det
och hjärtat piper
och revbenen river
du kommer aldrig komma fram
det finns inget fram
du kommer aldrig fram
för det finns inget att komma fram till
men du kommer framåt
du springer
nästan lyfter
och lungorna visslar


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Jag kan precis se dig framför mig tre-fyra år , kanske fem år gammal när du kutade sådär allt vad du hade fast du egentligen inte visste vart du var på väg. Jackan oknäppt eller ozippad men det var inte några mjölksmalben eller syrlår utan värsta kraftpaketet. Det fanns kanske inget fram men ett jäkla framåt och inte en blick eller en tanke bakåt.

2009-12-01 @ 19:10:04
Postat av: Cool Cat



Hoppsan! Min kommentar bara postade sig själv hux flux. Skönt att du fortfarande får såna ryck ville jag säga. Och jag ville säga att du kan posta din önskelista!! Springskor????



Tusen kramar!



Maman

2009-12-01 @ 19:14:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback