GLITTER ÄNGEL FJÄRIL BLOMMA

Jonas Hassen Khemiri är i Paris
Jag såg honom livs levande på Pop In i förrgår kväll
Madde fick en cigg av honom
Jag hörde hans vackra stämma svara henne på engelska
Han var lång som vanligt
Bredid honom stod ett gammalt ragg
Charles
Ett riktigt spån
I skärmmössa
En Emil-mysse
Och jag mådde lite illa av alltsammans
Det var köttmarknad beskådat i nyktert tillstånd
Något sånär nyktert åtminstone, om man bortser från känsloruset
orsakat av kvällens spelning
med en oplanerad kollaboration med Gaspar Claus
som improviserade på cello
när jag spelade It ain´t me babe
och som sedan spelade solo
så att man blev hypnotiserad
och bortblåst på samma gång
OCH
för att förstärka kvällens surrealistiska atmosfär med sin närvaro
(om än hög som ett hus på vad Stephanie starkt misstänkte var kokain)
infann sig även Vincent Moon
med stora pupiller
och positivt sinnelag
och det var förstås han som tagit med sig Gaspar
och vad fan svarar man när han frågar
"Är det lugnt om min kompis Gaspar spelar lite med dig?
Han skulle vilja improvisera lite grann när du kör en låt,
och sen kan han spela lite själv om ni vill?"
Man säger ju inte nej.
Man tror att man drömmer.
Men man säger inte nej.

Här har ni en inspelning av hela konserten
och en recension för de som kan franska
Från ca 40:00 och framåt har ni Gaspars improvisation.
galet galet galet....

http://www.adecouvrirabsolument.com/spip.php?article3708

nu måste jag sluta!
Ska på grizzly bear-konsert och dö lite tilll

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Glitter,ängel, fjäril,blomma och åh mitt hjärta!

Vad glad jag blev när jag kom hem i natt och hittade länken med inspelningen du lagt ut. Jag har lyssnat flera gånger och älskar dig. Vilka otroliga upplevelser du är med om. Surreal är ordet! Idag skrattar jag åt den märkliga duetten med vem??? Who was that guy? Det blir extra kul med den väsande dialogen med Stephanie i förväg där det framgår att han är riktigt PÅ! Gaspar Claus är väldigt häftig in his own right. Ni hade säkert kul, men hallå jag tyckte inte att hans improvisation till It Ain't Me lyfte din version. Jag vill höra nerven. Men när alla faller in i refrängen får man i alla fall en känsla för att stämningen är hög. Kul att konserten gick så bra!La fraîcheur de ton chant, l’amplitude de ta voix est un enchantement!! Älskar dig Becka och du ser så söt ut på bilderna - på den första bilden ser du ut som när du var liten o så gullig o på den andra så vuxen och så vacker.

P.S.Visste förresten att du skulle springa på Jonas Hassen Khemiri förr eller senare. Some things are just meant to be! Längtar efter dig! Maman

2009-11-22 @ 12:30:39

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback