ARIGATO

imorgon kära vänner
ska jag vara en symbol för freden
i vit klänning
och vit tyll
och röd tyll
svarta kängor
nyklippt hår
och vitt rött smink
vid Mur de la Paix
med Eiffeltornet som bakgrund
och fotas o filmas
av japanskor
med dockkläder
Guggenheimbasker
och världssöta uppmuntrande ögon.
200€ ska jag få för besväret.
lättförtjänt kosing tycker man ju.
Allt för konsten
Allt för freden
och sen behöver jag verkligen klippa mig också.

För övrigt är lättförtjänt kosing lite av månadens tema känns det som.
Efter lägenhetsspelningen i fredags hade folk lagt pengar i en hatt
till den trevliga summan av 120€!
Min argentinska pojkvän hade ju förstås köpt feta blombuketten också.
De där latinamerikanerna förstår sig inte på skandinavisk cynism.
Det kanske är lika bra trots allt.
Det var väldigt fina blommor.
Gula.
Hans favoritfärg.

Hösten kommer nu.
Jag vill klistra fast sommaren i den här staden.
Det har faktiskt varit en helt stört fantastiskt romantiskt vacker sommar.
Jag kommer nog alltid minnas den som om den var insvept i ett slags guldskimmer.
Och då var det jag och Christina mot världen.
Eller kanske mest mot alla äckliga fransmän...
Jag saknar min fru.
Nu har jag en man.
Jag är lite förkyld.


Kommentarer:
Postat av: Josefin

Vad synd att du är förkyld lilla vän! Ha varma strumpor!

Postat av: Cool Cat

Åh, vem kan vara en bättre förkämpe för konsten och freden än min healing baby. Allt du tar i blir vackert och hela ditt väsen utstrålar harmoni.



Men snälla du tappa för den skull inte ditt sinne för skandinavisk cynism. Det är ju en sällsynt talang att vara riktigt bitsk utan att vara bitchig. Tappar du tänderna så får vi andra inte skratta längre.



Tack i alla fall för att du skrev ett nytt inlägg direkt efter vårt samtal igår. Jag framförde bara kravet - nej, suget - från en törstande allmänhet efter en längre tids torka. Nästa krav är givetvis att du publicerar bilden på din blogg a.s.a.p.



Milles colombes de la paix



Maman

2009-10-05 @ 16:31:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback