MILDA DÖDEN HÄMTAR OSS ALLA TILL SLUT

jag har precis shoppat.
för över 100 euro.
på nätet.
...
...
...
skäms!
tänker ni kanske.
ja, kanske lite...
fast det är ganska nördigt egentligen,
jag har bara köpt konsertbiljetter.
det är en alldeles gudomlig höst
ur konsertperspektiv!
Efterklang
Health + Pictureplane
Atlas Sound
Akron/Family
Dizzee Rascal
The Great Lake Swimmers
Devandra Banhart
Grizzly Bear
och kanske blir det mer därtill...

jag har ett litet djur i mitt bröst
som nån slags tvättbjörn
eller nåt mindre
kanske en liten mink
som bidar sin tid
som smider nya planer
för nya platser
och nya äventyr
som svänger runt med sin brunglänsande päls
och sin lilla lilla nos
har ett litet rosa garnnystan
som den stickar med...

det har ju varit fashion week i Paris
enligt mig känns det som om det är det jämt här
men hursomhaver var det nog lika bra
att jag inte hängde nånting i Tuilerierna
den här gången
med tanke på att det gick omkring människor
av den här fenomenala kalibern
som säkerligen hade gett mig akut förlamning på fläcken
vid blotta åsynen
av deras skönhet





Kommentarer:
Postat av: Cool Cat

Hm,så vackert ditt lilla djur verkar vara och vad det hittar på roliga saker till dig! Personligen tror jag mer på en liten silkesapa eller så. Minkar är inte så mysiga som man skulle kunna tro - de är skoningslösa rovdjur med sylvassa tänder trots sin skönhet.Kan inte tro att de stickar fluffiga saker!

Apropå skönhet skulle jag kunna tänka mig att du själv har orsakat en och annan förlamning - eller åtminstone lite domningar här och där och tunghäfta förstås. Själv kämpar jag mot skrivkrampen som man får bara för att du skriver så bra. Men kom igen nu alla hemliga läsare som känner likadant. Fler reaktioner så kanske madman skriver oftare.



Cool Cat

2009-10-26 @ 17:18:18
Postat av: Cool Cat

Hm,så vackert ditt lilla djur verkar vara och vad det hittar på roliga saker till dig! Personligen tror jag mer på en liten silkesapa eller så. Minkar är inte så mysiga som man skulle kunna tro - de är skoningslösa rovdjur med sylvassa tänder trots sin skönhet.Kan inte tro att de stickar fluffiga saker!

Apropå skönhet skulle jag kunna tänka mig att du själv har orsakat en och annan förlamning - eller åtminstone lite domningar här och där och tunghäfta förstås. Själv kämpar jag mot skrivkrampen som man får bara för att du skriver så bra. Men kom igen nu alla hemliga läsare som känner likadant. Fler reaktioner så kanske madman skriver oftare.



Cool Cat

2009-10-26 @ 17:18:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback