DEEP BLUE SEA DARLIN' OH DEEP, DEEP BLUE SEA

överpepp på allt som komma skall
jag peppar så mycket på framtiden
att jag liksom glömmer bort att leva i nuet
och carpe diema
dessa fyra långa månader jag faktiskt har kvar
tills jag äntligen slutat mitt jobb
och drar till barcelona
och primaverafestivalen
och friheten
och allt det där.
det är ju verkligen ett ordentligt tag kvar tills dess.
bäst att göra nånting annat än att bara längta
till exempel spela lite musik
och skriva nån ny låt
och skaffa spelningar
köpa dammsugarpåsar....

jag har fått tillbaka lite av min forna hjärtevärme för jonas hassen khemiri den senaste veckan
han är en sån där person som alltid får det att verka
som om han lever det bästa livet
och är den bästa personen.
inte den perfekta personen.
men den man vill vara.
och vara med.
okej, fan, jag är lite kär också, visst
men ändå
jag undrar hur ofta han känner sig misslyckad och vilsen?
är det väldigt uppenbart att jag gör det?
jag känner mig snuvad på konfekten också.
min lön var en stor besvikelse.
ynka 1115€ för mitt svett, blod, mina tårar och sömnlösa nätter
mer eller mindre i alla fall
och den snuvade konfekten nummer två
var en person jag träffade
som verkade ha något som ingen annan i den här stan har
och som påminde mig om en av mina favoritpersoner
och som var sådär behagligt obekväm
och lustig
och andra saker som jag inte längre kan förklara
men den personen försvann
och här sitter jag som en strandad val
och försöker mig på några episka valljud
men det låter mest som gnissel ovanför vattenytan


dagens åstadkommande:
fick ner essensen av vad jag vill ha sagt i min nya låt som jag ska skriva

Kommentarer:
Postat av: Cool Cat

Härligt att du bloggar igen. Dagens åstadkommande är någonting som de flesta av oss aldrig åstadkommer i hela vårt liv.

Själv har jag återigen misslyckats med sådana trivialiteter som att beställa bläck till skrivaren och betala en telefonräkning. Inte kommit mig för med det liksom.

Kan inte tro att du känner dig misslyckad - vilsen kanske, men aldrig misslyckad. Fattar inte vad det är för person som bara försvinner ur ditt liv! Du är ju en sån människa som man bara vill vara med.

Längtar efter dig! Maman

2010-02-05 @ 04:21:04
Postat av: Josefin

Min älskade Beckski. Om jag får säga vad jag tycker så tycker jag att du ska säga upp dig en månad tidigare än planerat och bara njuta av sista månaden i Paris.Sure, det kan bli fattigt sen, men då kan du låna pengar av mig. Värsta smutsiga slaven nu ju! Inte värt det! Håller med cool cat om att du aldrig är misslyckad. Du är den lyckadesta. Den lycklighetska. Den lycksligaste. Heja dig. Jag saknar dig.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback