HENCE MY SELF-LOATHING

världen har stått på händer ett tag
under en discoboll
och spottat oliver i orangea vinglas
till ljudet av toner som bildar självlysande flätor
flätor som mjukt slingrar sig framför stängda ögonlock
och klackar har klapprat
röda strumpor
känslan av att man kan hålla verkligheten på andra sidan stranden
ett litet tag till
känslan som till slut känns fadd i munnen
och trötta knän, vrister, hjärtan
bubblor överallt
glitter på dig och dig och dig
extra allt
pang.
det låter så himla fånigt ju.
men så blir det när man tar i lite för mycket
det blir så lätt att minnas allting som inlindat i romantiskt skimrande spindelväv
men nu är jag TRÖTT

och kan ni tänka er,
jag känner nånstans att en ålderskris ligger o väntar på att få blomma ut som en vaselinmatad finne.
jag ska börja studera till hösten.
vad fan då?
vad fan då för?
och hur gör man?
och hur länge?
och vad blir man?
och vem vill jag vara?
förvirrade in mig så långt att tanken på HANDELS till och med poppade upp, hand i hand med konstaterandet "Jonas Hassen Khemiri gick ju Handels, jag skulle inte ha något emot att bli lite mer lik honom."
Förstår ni att jag är vilsen?
Jag vill inte gå till jobbet imorgon.
Jag vill säga upp mig på stört.
Så fungerar inte livet.
Inte den rationella versionen i alla fall.
Jag ska starta bokklubb med Steph.
Kom på att jag kanske ska bli författare?
Jag vill ju inte studera musik men jag vill bli musiker.
Jag vill studera svenska språket men jag vill ju inte bli författare.
Förresten är bokklubbstips varmt välkomna.
Vi letar efter en bra bok på engelska som ingen av oss läst ännu och som vi sedan kan diskutera efteråt. Det är typ kraven.

Om nån annan har bra tips i allmänhet tas dessa varmt emot.
Jag känner mig i behov av tips och viss vägledning.

Dagens åstadkommande:
FETT GOD HUMMUS
bubblare:
långpromenad hem från jobbet i regnet
varför bubblaren inte nådde topp 1:
för att det faktum att det först och främst representerar min snålhet i att inte vilja punga ut 1.60€ för en métrobiljett


Kommentarer:
Postat av: Josefin

HAHAHAHAHA, SÖtebrödsbeckabild. Gulle. Jajo, mer lik jonas hassen khemiri. men handels. nejuschnej. jag har det ultimata tipset till er bokklubb: Moby Dick. Den verkar spännande. En tidlös klassiker, med en halvpervig titel om man hellre vill fnissa åt det. Puss

Postat av: Matilda

ALLMÄNNA TIPS:

- Kom hem till mig så kan vi ha ålderkris/identitetskris tillsammans!

- Gå och se Where the Wild Things Are! OMG vad fin den är!

- Laga jordärtskockssoppa (enligt vissa känd som töntnamnet kejsarsoppa. Herregud.)!

- Läs Rum Diary av Hunter S. Thompson! På engelska!



Jag ringer dig snart!

PUSS

2010-02-04 @ 16:09:47
Postat av: Cool Cat

Jag håll me en annan person!SÖtebrödsbeckabild!Gulle!Men Moby Dick!! Slår vad om att Josse inte läst den för den är så BORING att man inte ens kan skämta om den. A MALE obsessing over a biggus dickus WHALE. För övrigt anser jag att det är lite tidigt att ålderskrisa vid knappa 22. Men jag fetgillar din vaselinmatade finne-metafor. Pussar o kramar från Maman!

2010-02-05 @ 03:23:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback