VATTEN

sex avsnitt av Ebba & Didrik
dammsugarpåsinhandling (fel sort. ingen berättade om vilken jungel det finns av dammsugarpåsar och hur man vet vilken sort man ska ha. det ingår väl i att bli vuxen helt enkelt. man får lära sig den svåra vägen. men vi har bytesrätt. phewie....)
12 stycken miniglassar (fick hjälp av madeleine förstås)
en liten påse djungelvrål (present från chefen som varit en vecka i sthlm)
en hel valnötsbaguette
en hel massa färskost
en del hummus
någon skorpa
lövångersbröd (kan ni tänka er? det heter väl nåt annat men smakar precis likadant.)
snabbkaffe
(varför infann sig inte mättnadskänslan någonstans här? jo, jag har nämligen upptäckt att så länge jag sitter ner känner jag mig inte mätt. ett litet handikapp skulle jag vilja kalla det.)
så kommer vi då till dagens åstadkommande:
att jag, efter fyra miniglassar, en roomie som tjatar om att ett återupptagande av Ebba & Didrik-maratonet, ett ovälkomnande kök med odiskad disk och ett i allmänhet förslöat sinnelag ÄNDÅ tog mig i kragen för att tillaga en lyxsoppa bestående av jordärtskockor, grädde och vin. Den blev inte lika god och inte heller lika fluffig som när mästerkock Matilda tillagade den vid en tidigare middagsbjudning men den är ändock värdig sitt ostiga smeknamn "kejsarsoppa". (pssst, Matilda! hur gör du den så god o fluffig? använder du också stavmixer?)
bubblare:
inhandlandet av dammsugarpåsar. blev tyvärr ett smärre antiklimax istället....


Kommentarer:
Postat av: Matilda

men BABY! nu sitter jag här på jobbet och saknar dig så mycket att jag vill fälla en liten tår!

angående soppan - jag använder också stavmixer och jag vet inte HUR jag får den så fluffig! den bara blir det. en gång blev den inte det, men då gjorde jag den inte med kärlek. tror jag var lite för hungrig och stressad. har du i ett helt paket matlagningsgrädde?

2010-02-10 @ 17:37:59
Postat av: Julia

Du är sannerligen mer! Det är viktigt att komma ihåg (måste påminna mig själv med).

Din blogg ger också tröst. Speciellt i äckeldeppgråa månaden.

Postat av: Josefin

Haha! Du stavar djungel som jungel! PUCKO!

2010-04-26 @ 21:53:33
URL: http://www.josefinreinhard.blogspot.com
Postat av: Cool Cat

Suck! This sucks! Nu har vi väntat på något nytt schysst inlägg i flera månader!! Det här är sönderläst och sönderanalyserat och man börjar tycka illa om både vatten och Ebba&Didrik om det inte händer annat snart. (Dammsugarpåsar och åstadkommanden har alltid varit trista). Josefin har plötsligt upptäckt att du stavar jungel lite fel, men lite längre fram skriver du djungelvrål och det så det första var nog bara ett typo. Eller också satt du med den tomma påsen framför dig och tungspetsen ute ur högra mungipan och kopierade bokstavskrumelur efter bokstavskrumelur lite mödosamt tills du hade skrivit D-J-U-N-G-E-L-V-R-Å-L. Det kallar jag ett åstadkommande!



Kram!Saknar dig!



Cool Cat

2010-05-08 @ 10:44:22
Postat av: Marcushelen

Hi, nice site! Keep up the good work!

2012-07-02 @ 07:44:28
URL: http://marcushelen.blogbloc.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback