NEDRÄKNING

det trodde ni inte va?
huxflux kommer ett NYTT BLOGGINLÄGG från Becka.
nu har jag bara 3 dagar kvar i Paris.
Sen är det uppbrott som gäller.
jag vet inte riktigt hur jag känner inför allting
men jag tror att allt är som det ska vara.

klockan halv sju ska jag vara på le môtel ikväll och sound checka
jag är inte så där må-illa-nervös ännu
mest lite halvbakis
det är lite vakuum
och det är fortfarande ett hål i golvet
och snart kommer jag inte kunna gå o köpa chèvre o bröd från bageriet o gå till buttes chaumont o prata strunt med Simone o Madde o Ida o Annabel o Stina och jag kommer inte kunna barhoppa mellan tape bar, bottle shop, le môtel o pop in och vara ute hela kvällen utan jacka o jag kommer inte kunna dra till kanalen o käka picknick o dricka öl o kolla på tatuerade män i speedos som gör volter från bron ner i det förgiftade vattnet till fredagsfolkets jubel och jag kommer inte kunna gå till Marché des enfants Rouges o käka lunch med Annabel bland fransmän, blombuketter, söta servitörer och fågelkvitter och jag kommer inte kunna stanna o köpa en nutella/kokos/banan-crêpe på vägen hem från krogen och det finns tusen saker till som bara händer HÄR och som kommer fortsätta hända här även när jag försvunnit.
men det kommer nog aldrig lagas så god hummus eller risotto i den här lägenheten igen
och det kommer knappast avnjutas några mysigare mysfrukostar
men åh
nu far jag min kos.
och jag tror inte att jag kommer komma tillbaka

KODAK MOMENT!!


Kommentarer:
Postat av: Syster

My God Becki. JAG fick typ separationsångest av att läsa ditt inlägg (som jag är så glad över att det kom). Du har varit så modig så modig som bara en lillasyster med superspeciellablixtförmågor kan vara. Fatta att du uppnådde din dröm! Att åka till Paris och lära dig franska. Det är mer än de flesta kan skryta med. Jag är så outgrundligt stolt över dig. Men mest av allt.



Allra mest av allt.



Alldeles mest av allt, är jag glad att du kommer hem.

Postat av: Kicki R

Worth waiting for! Jag har kollat nästan varje dag och nu blev jag så glad. Vad kan man säga? Jag känner precis som som Josefin. (Bra där Josse)



Nästan kvävande kramar!



Maman

2010-06-17 @ 07:39:31
Postat av: Two olsson sisters

vad gör du i paris?:D//Emma.

2010-06-17 @ 08:00:52
URL: http://www.twoolssonsisters.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback