MATLAGSMIDDAG

ok.
vi vet alla att jag är en riktig hemmafru through and through.
och idag var en perfekt dag för att låta den sidan hos mig själv verkligen blomma ut.
började med en tur till IKEA.
och willy's.
och sen har jag i stort sett bara städat, fixat, bakat, diskat och lagat mat.
hela dagen.
och sen kom Stina, Aldina o Lollo över o hjälpte till att äta maten.
det bjöds på:
¤nybakat rågbröd med fransk rustique-ost som Stina o Aldina köpt som inflyttningspresent (tillsammans med ekologisk apelsinmarmelad, två strutar med naturgodis, mascarpone och spisa-knäcke <3)
¤ljummen sallad med ruccola, rödbetor, chèvre, valnötter och honungsvinägrett
¤tabouleh
¤tahini-sås
¤smördegspiroger med spenat, fetaost, soltorkade tomater och valnötter
¤och chili- och apelsinchokladtryfflar som efterrätt
jag känner mig helt nöjd.
himla bra dag.
att bara få pyssla med sånt man tycker är roligt och sen äta det.
det blir ju inte världens roligaste blogginlägg av det men nu skriver jag bara för att jag är för pigg för att gå o lägga mig fast jag borde.

sen fick jag se den här sjukt episka filmen idag, från årets primaverafestival.
02:02 får man se en ensam lien becka också i baseballjacka!

primavera sound 2010 from Diego Delgado on Vimeo.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback